Borstverkleining

Borstverkleining: Voordelen en procedure

Een borstverkleining is een zeer bevredigende ingreep in de plastische chirurgie waar vrouwen met te grote borsten baat bij hebben. Dergelijke vrouwen ervaren vaak fysieke ongemakken in de rug, nek en schouders, die zichtbare sporen van beha-bandjes kunnen achterlaten. Grote borsten kunnen ook sportactiviteiten hinderen en 's zomers smetplekken onder de borsten veroorzaken. Naast lichamelijke klachten kunnen te grote borsten ook het geestelijk welzijn van een vrouw aantasten door gevoelens van schaamte en onzekerheid.

HET EERSTE CONSULT

Tijdens het eerste consult zal Dr. Sulkers uw klachten evalueren en bepalen of een borstverkleining deze kan verlichten. Er worden algemene gezondheidsvragen gesteld, uw borsten worden opgemeten en gefotografeerd voor een preoperatieve analyse.

Dr. Sulkers zal de operatietechniek uitleggen en de mogelijke risico's van de ingreep bespreken. Het herstelproces zal ook grondig worden besproken.

BELANGRIJKE INFORMATIE

Voordat u een borstverkleining ondergaat, moet u rekening houden met een aantal belangrijke factoren:

Vrouwen ouder dan 40 jaar of vrouwen met een familiegeschiedenis van borstkanker zal worden gevraagd naar recente screening onderzoeken zoals een mammogram of MRI.

Roken of blootstelling aan passief roken kan het risico op complicaties verhogen, hierdoor wordt patiënten aangeraden om rond de operatie te stoppen met roken.

Het wordt aanbevolen om vóór de operatie zo fit mogelijk te zijn en uw streefgewicht te behouden of te bereiken.

Het is zeer waarschijnlijk dat na de operatie geen borstvoeding kan worden gegeven. Als dit een punt van zorg is, kunnen patiënten de operatie uitstellen.

Door een zwangerschap kunnen de borsten weer groter worden en in sommige gevallen moeten patiënten opnieuw een borstverkleining ondergaan.

VERZEKERINGSDEKKING

Om in aanmerking te komen voor een verzekerde borstverkleining moet aan verschillende criteria worden voldaan:

- Cupmaat DD of groter

- BMI minder dan of gelijk aan 30

- Hoge rug- en/of schouderpijn zonder andere waarschijnlijke oorzaken

- Onvoldoende verlichting van andere therapieën, zoals een goed passende ondersteunende beha en fysiotherapie

- Chronische smetklachten onder de borsten, ondanks voldoende hygiëne en medische behandeling

Het is essentieel dat u bij uw verzekeringsmaatschappij informeert naar de specifieke criteria en het eigen risico voordat u de operatie ondergaat.

Een borstverkleining kan de lichamelijke ongemakken en het geestelijk welzijn aanzienlijk verbeteren. Neem contact op met Dr. Sulkers voor een consult om te bepalen of u in aanmerking komt voor de ingreep.

Meer over de operatie ...